tisdag 12 mars 2013

Lugn dag..

Jag har fått förslag om att skriva lite mer om mitt liv och inte bara träning så ska försöka =)


Idag har jag haft en lugn och skön dag. Träffade Emma och Elsa på stan för en fika. Eller ja fika och fika jag satt där med min kopp kaffe och proteinshake och dom åt frallor och kanelbulle. Visst var frestelsen stor det tänker jag inte sticka under stolen med men jag har gett mig katten på att denna gången ska jag göra det rejält. Nu ska jag once and for all bli av med de onödiga extrakilon som jag får dras med. 

Var riktigt skönt väder så jag tog mig en promenad ner till stan i raskt tempo. Riktigt skönt i solen! Efter detta var jag och lämnade tillbaks ett par träningstights som jag köpte häromdagen. (Köpte två par varav jag behöll ett par). Efter detta var det dags att bege sig hemåt och laga mat. Sagt och gjort så blev det kyckling med sallad. Mumma! Efter maten satt jag bara i soffan och tog det lugnt. Riktigt skönt att bara vara ibland.

Sen var det dags att svira om och dra sig mot gymmet. Arm och ryggdag. Brukar köra Rygg och ben but today I mix it up =)

Armar:

Triceps:

Pushdown  45 (!) kg  7 rep x 4set
Liggande tricepspress 10 kg 11 rep x 4set


Biceps:

Sittande rodd  54kg 10rep x 4set
Bicepscurls med skivstång 16 kg 8 rep x 4set

Rygg:

Raka rygglyft  egen kroppsvikt samt 10 kg  9 rep x 4set
Sittande rodd 54kg 10rep x 4set


Körde även ett intervallpass på spinningcykeln på 35 min.

Imorgon blir det till att ut och gå promenad istället då jag ska till Kalmar och vara barnvakt. Kommer hem på Torsdags kväll. Så jag får leka mig i form! =)




Avslutar med en peppbild på mig själv! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar