måndag 11 mars 2013

Bänkpress..

Denna helgen som gått fann jag en väldigt bra app på Appstore. Den heter Shape up och där man kan lägga upp vad man äter varje dag och på så sätt få reda på hur mycket kalorier man stoppar i sig och den hjälper även till om man vill gå ner i vikt som jag nu håller på med själv.

Änsålänge tycker jag att den är bra. Den har hjälpt mig hittills med att räkna ut hur många kalorier jag ska göra av med. Ska försöka gå ner 5 kg och hoppas att detta fungerar. Nu jäklar kör vi! =). Enligt appen ska jag äta 1550 ungefär om jag ska lyckas med min målvikt. Detta har jag änsålänge lyckats med. Äter fortfarande mina 5 mål om dagen och ligger ändå under! =)

Dagens träning var som vanligt bröst och axlar.

Bröst:

Cabelcross  8kg  9rep x 4set
Bänkpress  32,5 kg 7rep x 4set (hjälp av Patrick, Anna och Jojje)
Jag körde från början med enbart 30 kg och sen när Anna skulle hjälpa mig så drog hon på lite vikter till och ja jäklar det gick! =)

Flyes i maskin  34kg  7rep x 4set


Axlar:

Militär axelpress 16kg  9rep x 4set
Raka hantellyft   7kg  7rep x 4set
Sido hantellyft  7kg 7rep x 4set


Efter detta körde jag ett tufft intervallpass på spinningcykeln på 35 min!

Idag införskaffade jag mig nya träningsbyxor att variera med. Har inte hittat några jag känt satt bra men idag hittade jag dom. =)





Trivs verkligen i träningstightsen

Intervallpass



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar