onsdag 27 februari 2013

Träningspass nr.2

Igår var det dags för träningspass nr 2 för denna veckan och det kändes bra!

Det var dags för att plåga armarna och mage. Började hela passet med 25 min intervaller på spinningcykeln för att sedan följa upp med bicepscurl med skivstång med 17kg 8x3rep. 

Efter detta var det tricepsen tur att få arbeta och detta genom tricepspress (27kg, 8x3rep) ovanför huvudet följt av tricepspushdown (34kg, 10x3rep). Har märkt att tricepspushdownsövningen är jag starkare i och känns bättre och köra den. Men med tricepspressen får jag arbeta med hela kroppen för att bibehålla min stabilitet samtidigt som jag tränar triceps vilket gör att denna övning känns tyngre.

Igår tog jag mig även en skön promenad ner till maxi för att handla. Helt underbart väder igår!
När jag stack till gymmet vid 17-17.15 ca så var det dessutom fortfarande ljust ute! =)))

Våren är på väg gott folk!



Dessa fina murgröna köpte jag igår!


Fikade i fredags med bästa vännerna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar